http://abpakhshi.persiangig.com/%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D9%86%2089/0%20%28475%29.jpg

به گزارش نخلستان ،  آيت‌الله غلامعلي صفايي بوشهري صبح شنبه در نشست با مسئولان بخش آبپخش در دفتر امام جمعه استان اظهار داشت: مردم آبپخش مردمي متمدن، متدين و فرهنگي هستند و شهر آبپخش نگين سرسبز استان است.

وي در بخش ديگري از سخنانش بر رسيدگي به مشکلات مردم تاکيد کرد و افزود: مسئولان بايد با تمام توان در خدمت‌رساني به مردم تلاش کنند تا ميزان رضايت مردم به نظام اسلامي بالا برود.
امام جمعه بوشهر در ادامه در ارتباط با مشکل زمين مردم آبپخش عنوان داشت: از لحاظ شرعي زمين متعلق به کسي است که سند قطعي داشته باشد يا زمين باير را آباد کرده باشد و از مسئولان مسکن و شهرسازي استان مي‌خواهيم که رسيدگي فوري در مورد زمين‌هاي آبپخش را در دستور کار قرار دهند.
صفايي بوشهري تصريح کرد: از رئيس مسکن و شهرسازي استان مي‌خواهيم که در اسرع وقت جلسه‌اي با وزير مسکن تشکيل دهد تا شخصا مشکل زمين مردم آبپخش را پيگيري و حل کنيم و انتظار داريم که مسئولان در حل مشکلات مردم وقت را تلف نکنند.
رئيس شوراي اسلامي آبپخش نيز ضمن تقدير از توجه ويژه امام جمعه استان به مشکلات آبپخش اظهار داشت: حل مشکل زمين مردم آبپخش از مطالبات ديرينه مردم اين شهر است و حل اين معضل موجبات رضايت مردم را فراهم مي‌کند.
مصطفي رضائي بيان داشت: از مدير کل مسکن و منابع طبيعي انتظار داريم که تعامل مناسبي با مردم آبپخش داشته باشند تا مردم براي سنددار کردن زمين‌هاي خود با مشکل مواجه نشوند.
نماينده ولي فقيه در سپاه استان بوشهر نيز گفت: امام جمعه استان همواره به مشکلات مناطق محروم توجه خاصي داشته و دارند و اطمينان داريم در مورد زمين مردم آبپخش نيز اين مسئله با درايت آيت‌الله صفايي حل مي‌شود.
حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار افزود: حل کردن مشکل سند دار کردن زمين مردم آبپخش از مهم‌ترين اولويت‌هاي مردم است که از مسئولان مسکن انتظار همکاري داريم.
امام جمعه آبپخش نيز در اين جلسه مشکل زمين‌هاي آبپخش را يکي از مشکلات اساسي مردم بخش دانست و افزود: مردم آبپخش از سال 1317 سند اصلاحات ارضي دارند ولي سازمان مسکن و شهرسازي زمين‌ها را تملک کرده است و از حضرتعالي تقاضا داريم که اين مشکل را با دستوري ويژه حل کنيد.
حجت‌الاسلام خداداد رضائي تصريح کرد: همه مردم از توجهات ويژه نماينده ولي فقيه در استان به مشکلات مردم قدرداني مي‌کنند.
بخشدار آّبپخش نيز با انتقاد از عدم پرداخت وام مسکن مهر در آبپخش يادآور شد: متاسفانه تعداد زيادي از مردم که بيشتر آنها زوج‌هاي جوان هستند، پرونده وام را تشکيل داده‌اند ولي سازمان مسکن و شهرسازي طي نامه‌اي بانک مسکن را از پرداخت وام به بانک مسکن منع کرده است.
کورش رستمي گفت: از آيت‌الله صفايي بوشهري مي‌خواهيم تا دستور فرمايند که مشکل وام مردم حل شود تا ان‌شاالله در جلسه کارگروه مسکن و شهرسازي نيز مشکل زمين‌هاي آبپخش به طور کامل فيصله پيدا کند.
هوشنگ شريفي، مدير کل منابع طبيعي استان بوشهر نيز خاطرنشان کرد: مردم آبپخش اعتراض خود را به کميسيون 56 اعلام کنند تا به طور فوق‌العاده و در اسرع وقت بررسي شود و نتيجه بررسي‌ها اعلام شود.
علي مقاتلي، رئيس سازمان مسکن و شهرسازي استان بوشهر نيز در سخناني ابراز داشت: نامه‌نگاري زيادي با وزير مسکن صورت گرفته و در آينده‌اي نزديک با تشکيل کارگروه ويژه، مشکل زمين‌ها با تشکيل کارگروه مسکن برطرف مي‌شود.