تصاویر هوایی از آبپخش

در زیر تصاویر هوائی از قسمت شمالی شهر آبپخش را می توانید ببینید. برای دیدن هر تصویر در اندازه واقعی روی آن تصویر کلیک کنید. تصاویر داریای کیفیت بالائی است که برای دیدن بهتر تصاویر می توانید هر تصویر را در کامپیوتر خود ذخیره کرده و آن را به صورت بهتری ببینید.(منبع: امت آبپخش)

http://abpakhshi.persiangig.com/%D8%A2%D8%A8%D9%BE%D8%AE%D8%B4/11.JPG  http://abpakhshi.persiangig.com/%D8%A2%D8%A8%D9%BE%D8%AE%D8%B4/12.JPG  http://abpakhshi.persiangig.com/%D8%A2%D8%A8%D9%BE%D8%AE%D8%B4/13.JPG

 عکسی خاطره انگیز از خرمن و برا

http://abpakhshi.persiangig.com/evhnf4swiiy5ym6jjy2.jpg


معرفی روستای بنار آزادگان

روستای بنار آزادگان یکی از روستاههای بخش آبپخش است که فاصله آن تا مرکز بخش یعنی آبپخش حدود 5 کیلومتر است و  تا مرکز شهرستان که شهر برازجان می باشد حدود 25 کیلومتر است.
این روستا دارای 250 خانوار است و درامد اصلی ساکنین آن از برداشت خرمای نخلهای اطراف روستا و همچنین کاشت و برداشت گندم و جو از زمینهای زراعی آن می باشد.
این روستا دارای مرکز بهداشت و درمانی می باشد که به روستاههای اطراف نیز خدمات ارائه میدهد.

همچنین دکل آنتن تقویتی موبایل ، بطول۴۲متردرمرکزروستامی باشد.که منطقه رازیر پوشش قرار میدهد.

تصاویر زیر مربوط به این روستا است.

http://abpakhshi.persiangig.com/%D8%B01.JPG

http://abpakhshi.persiangig.com/%D8%B02.JPG

منبع : (وبلاگ روستای بنار آزادگان)

-    - انتشار کتاب نویسنده آبپخشی

آقای خداداد رضائی از هنرمندان شهر آبپخش ، دو کتاب با موضوع هنر را در دست چاپ دارند.

رضائی در رابطه با انتشار این دو کتاب گفت : اين دو كتاب هنري  منابع مفيدي براي هنر جويان ورودي به دانشگاهها خصوصا رشته هنري مي باشد .
مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهر آبپخش افزود : اين دو كتاب برابر با سرفصل‌هاي  دانشگاه‌ها  تدوين شده است هم‌اكنون اين دو كتاب زير چاپ است كه بزودي وارد بازار كتاب خواهد شد .

وی در رابطه با کتاب مباني‌هنر اظهار داشت : این کتاب شامل سرفصل‌هایی از جمله  ريشه‌يابي واژه هنر - تعريف هنر از ديدگاه بزرگان - تاريخ هنر - زيبايي - انواع هنر - هنرهاي ديني - سبك‌هاي هنري - و مباني تبليغ و تصوير است.
رضائی همچنین در مورد کتاب ارتباطات تصويري تصریح کرد : در این کتاب مباحثی مانند : پيدايش تصوير - تاريخ مصور سازي -  ارتباط انسانهاي اوليه با تصوير - مباني هنرهاي تجسمي - تلويزيون - سينما - عكاسي  و ... تشریح خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد : دانشجویان رشته هنر و هنرجویان با استفاده از  این دو کتاب بتوانند در کسب اطلاعات و دانش بیشتر در راه رسیدن به سطوح بالاتر تحصیلی و کسب مدارج بالاتر ، استفاده کنند.
خداداد رضائی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و هم اکنون در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر مشغول به فعالیت است.

-    - کانال آبیاری لایروبی می شوند

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از لایروبی کانالهای آّبیاری و زهکشهای نخلستانها در آینده ای نزدیک خبر داد.
سیدعبدالرسول محمدی در دیدار با نخلداران منطقه بنار آبشیرین از توابع بخش آبپخش افزود:  لایروبی کانالها و زهکشها موجب افزایش راندمان انتقال آب و کاهش تلفات آب خواهد شد.

وی با بیان این که لایروبی زهکش های و کانال های این منطقه در اولویت های اصلی این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز سعی خواهیم کرد لایروبی کانالها را توسط چند گروه مجزا انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر کمبود آب و تبعات ناشی از خشکسالی را مهمترین چالش ها این منطقه عنوان کرد و  خواستار مشارکت هرچه بیشتر کشاورزان در پرداخت به موقع آب بهاء و رعایت اصول صرفه جویی شد.

محمدی به نقش موثر کشاورزان در حفاظت و نگهداری از کانال ها اشاره کرد و افزود: پرداخت آب بها تنها راه تأمین اعتبار برای هزینه های جاری شرکت و تعمیر و نگهداری شبکه های آبیاری و زهکشی است.

http://abpakhshi.persiangig.com/aaa.JPG

نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز ضمن اشاره به کمبود آب و منابع آبی درمنطقه  کشاورزان و باغداران را به رعایت صرفه جویی و همکاری و مساعدت با شرکت بهره برداری ازشبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهردر زمینه توزیع عادلانه آب دعوت کرد.

ایوب پاپری به  بحث وبررسی پیرامون موضوعات وبرنامه های مختلف کاری خود درخصوص اقدامات صورت گرفته برای این منطقه پرداخت.

-    -  نمايشگاه عکس حيات وحش و طبيعت استان بوشهر در آبپخش

بمناست هفته محيط زيست نمايشگاه عکسي تحت عنوان طبيعت و حيات وحش استان بوشهر از آثار ثابت جوکار در محل دبستان دکتر حسابي آبپخش برپا مي شود.



به گزارش روابط عمومي انجمن سينماي جوان برازجان در اين نمايشگاه 50 قطعه عکس از طبيعت و حيات وحش استان بوشهر از تاريخ 19 لغايت 23 خردادماه 89 در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.

نمايشگاه فوق از سوي اداره حفاظت محيط زيست شهرستان دشتستان با همکاري انجمن سينماي جوان برازجان و دبستان دکتر حسابي آبخش برپا خواهد شد.

http://www.gozir.com/logman/wp-content/uploads/2007/06/1035586-c17.jpg

--    - گواهینامه موتورسیکلت

بخشدار آبپخش در رابطه با ایجاد بستر لازم برای گرفتن گواهینامه موتورسیکلت در آبپخش گفت : با توجه به لزوم داشتن گواهینامه برای رانندگی موتورسیکلت و با توجه به اینکه اغلب جوانان آبپخش بدون داشتن گواهینامه اقدام به  رانندگی با موتورسیکلت می کند. ، بخشداری آبپخش با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی دشتستان یک دوره آموزشی و آزمون گواهینامه را در شهر آبپخش برگزار خواهد کرد.
کورش رستمی افزود : جهت رفاه حال همشهریان و برای جلوگیری از مراجعه این عزیزان به مرکز شهرستان ، مقدمات لازم جهت برگزاری کلاس توجیهی و آموزشی ویژه رانندگی با موتورسیکلت و آزمون اخذ گواهینامه را در شهر آبپخش فراهم کرده ایم.
وی افزود : متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین تشکیل پرونده خود به بخشداری آبپخش مراجعه کنند.
بخشدار آبپخش آخرین مهلت برای ثبت نام از متقاضیان را پایان خرداد ماه اعلام کرد و گفت : تا پایان خرداد ماه همه روزه و در ساعات اداری از متقاضیان ثبت نام بعمل می آید.
رستمی افزود : از همه مردم بخش آبپخش که صاحب موتورسیکلت هستند یا به نوعی با این وسیله اقدام به رانندگی می کنند می خواهیم که با تشکیل پرونده و شرکت در دوره آموزشی و آزمون مربوطه اقدام به اخذ گواهینامه رانندگی موتورسیکلت بکنند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با مساعدت مسئولین مربوطه در سطح شهرستان و استان به زودی اداره راهنمایی و رانندگی در بخش آبپخش مستقر شود تا شهروندان برای انجام امور مربوطه نیاز به مراجعه به مرکز استان یا شهرستان داشته باشند.
بخشدار آبپخش در پایان با اشاره به میزان بالای تصادفات با موتورسیکلت در آبپخش اظهار داشت: از جوانان می‌خواهم  در هنگام رانندگی با موتورسیکلت نسبت به رعایت قوانین رانندگی کوشا باشند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند تا شاهد کاهش سوانح رانندگی در سطح شهر باشیم.


-  - گاز در آبپخش

در اواخر سال ۸۶ یعنی چند روز پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، مراسم کلنگ زنی عملیات گازرسانی به شهر آبپخش با حضور استاندار وقت آقای افراشته و مسئولین استان و شهرستان و مسئولین شهر آبپخش برگزار شد.در اواسط سال 87 نیز لوله اصلی انتقال گاز به دیگر نقاط استان از شهر آبپخش عبور کرد و همین عملیات لوله گذاری ماهها عبور و مرور در آبپخش را با مشکل موجه کرده بود.
کلنگ زنی گاز در آبپخش همزمان با دیگر نقاط استان بود ولی متاسفانه با وجودی که مشعل گاز در چندین شهر استان روشن شده و حتی در برخی از شهرها انشعاب گاز به منازل مردم نیز صورت گرفته ، در آبپخش هیچ خبری از گاز خانگی نیست و مردم کماکان باید در جستجوی سیلندر گاز باشند.
البته تعدادی از مسئولین این وعده را داده بودند که در خردادماه انشعاب گاز در آبپخش آغاز خواهد شد و حتی شهردار آبپخش هم خبر از استقرار اداره گاز در شهر آبپخش داده بود و قول داده بود که تا خردادماه مشعل گاز در آبپخش روشن خواهد شد.

http://zarchiha.com/portal/images/stories/gaz.jpg

تا پایان خرداد بیش از دو هفته نمانده است . ببینیم چه میشود . . .

-     - اورژانس شهری در آبپخش

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت : جهت ایجاد و استقرار اورژانس شهری در شهر آبپخش مقدمات اولیه صورت گرفته و امیدواریم به زودی شاهد استقرار این پایگاه در شهر آبپخش باشیم.

دکتر یحیی رضائی با اشاره به اهمیت ایجاد پایگاه اورژانس شهری اظهار داشت : این پایگاه مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات برای درمان بیماران اورژانسی است.
وی ادامه داد : بیماران و مصدومان تصادفات و سوانح در ابتدا به این مرکز مجهز منتقل خواهند شد و در صورتی که نیاز به ادامه درمان داشته باشند پس از هماهنگی فوری با مراکز درمانی در مرکز شهرستان یا استان با استفاده از امکانات و سرویس های پزشکی مجهز فورا به آن مراکز اعزام خواهند شد.
معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود : با توجه به هزینه های بسیار بالای احداث بیمارستان ، در شرایط کنونی امکان احداث بیمارستان در آبپخش وجود ندارد ولی امیدواریم با استقرار اورزانس شهری در شهر آبپخش ، شاهد کاهش تلفات جانی در بین بیماران و مصدومان اورزانسی باشیم.
دکتر رضائی در پایان تصریح کرد : در راستای برطرف کردن نواقص و مشکلات مرکز بهداشتی و درمانی شهید بهشتی آبپخش نیز اقداماتی را انجام داده ایم که امیدواریم به زودی شاهد رفع نواقصات باشیم .

http://blogs.reuters.com/photo/files/2008/01/phone.jpg

-     - موفقیت پزشک آبپخشی در نجات یک جوان از مرگ

عمل جراحي كم سابقه در بوشهر توسط دكتر «ابراهيم شفيعي» ، جوان 19 ساله اي را كه به دليل سكته مغزي از ادامه زندگي اش قطع اميد شده بود، به دنيا بازگرداند.
اين عمل جراحي روز گذشته در بيمارستان فاطمه زهرا (س) بر روي جوان 19 ساله برازجاني انجام شد كه به دليل سكته مغزي به بوشهر انتقال داده شد.
دكتر «ابراهيم شفيعي»  كه مديريت عمل جراحي وي را به عهده داشت، اظهار داشت: در حالي كه سكته مغزي در سنين بالا رخ مي دهد، اما جوان 19 ساله اي به دليل فلج شدن نيمي از بدن در اثر سكته مغزي به بيمارستان منتقل شد. بررسي هاي بعدي نشان داد جدا شدن آمبولي ها از تكه هاي تومور و وارد شدن آن به داخل دهليز چپ قلب بيمار، باعث شده تا جريان خون آنها را وارد مغز  كرده و منجر به انسداد عروق و سكته مغزي بيمار شود.
اين فوق تخصص قلب و عروق اضافه كرد: در اثر سكته هاي متعدد در اين جوان و نياز به  جدا شدن قلب از  سيستم گردش خون، اين عمل جراحي با ريسك بالايي همراه بود، اما با فراهم شدن تمام امكانات و داروهاي موردنياز، اين اقدام براي بازگرداندن وي به زندگي آغاز شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي بوشهر افزود: از آنجا كه تومور پشت قلب و داخل دهليز چپ بيمار بود، با باز كردن دهليز و برداشتن تيغه دو دهليز، تومور به طور كامل از قلب خارج شد. پس از آن  نيز قسمت هايي از قلب كه به علت چسبندگي به تومور و بافت پرتيكال كه دور قلب را فرا گرفته، ترميم شد.
وي خاطرنشان كرد: اين جوان 19 ساله بدون هيچ گونه عارضه اي پس از اين عمل كم سابقه در استان  از دستگاه قلب و عروق خارج و هم اكنون در شرايط كاملاً مناسبي به سر مي برد و در روزهاي آينده از بيمارستان مرخص مي شود.
دكتر شفيعي خاطرنشان كرد: به دليل اينكه بيماري هاي قلبي و تومورهاي سرطاني علائم كمتري دارند، از شهروندان مي خواهيم تا علاوه بر ورزش و شيوه درست تغذيه، هر 6 ماه يكبار زير نظر پزشكان متخصص، وضعيت قلب و عروق خود را بررسي كنند تا دچار سكته هاي ناگهاني نشوند.

در ادامه مطلب تصاویر مربوط به این عمل جراحی راببینید
ادامه نوشته

------------ چند خبر از کتابخانه عمومی شهر آبپخش

"نشست صمیمی اعضاء کتابخانه با مسئول کتابخانه و شهردار آب پخش "


اعضاء فعال کتابخانه عمومی آب پخش، در مخزن کتابخانه با مسئول کتابخانه و شهردار آب پخش دیدار و گفتگو کردند .
در این نشست صمیمانه علی دهقان مسئول این کتابخانه ضمن خیر مقدم به حضار، از شهردار آب پخش به خاطر همکاری ها و مساعدت های شهرداری در مناسبت های مختلف با نهاد کتابخانه عمومی تقدیر و تشکر کرد و از اعضای این کتابخانه درخواست کرد تا در حفظ و نگهداری کتاب و نشریات و سایر اموال کتابخانه، نظافت محیط آن و نیز رعایت نظم، دقت لازم را بخرج دهند.
وی در ادامه، برنامه ی آتی کتابخانه  جهت اعضای فعال را، بازدید از کتابخانه های شهرستان و سفر علمی، سیاحتی به خارج از استان، اعلام کرد و از شهردار آب پخش نیز در همین رابطه قول همکاری گرفت.
پس از دهقان ، مسئول روابط عمومی شهرداری، گزارشی از عملکرد امور فرهنگی ارائه نمود.
سپس استادزاده شهردار آب پخش در خصوص ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی به بیان رهنمود هایی پرداخت. در پایان با قید قرعه به دو تن از اعضای فعال  کتابخانه، جوایزی از طرف شهرداری آب پخش اهدا شد و متقابلا مسئول کتابخانه نیز   هدیه ای به مهندس استادزاده به پاس همکاری های بی دریغ آن شهرداری با نهاد کتابخانه ،تقدیم کرد.

 دانشکده علوم تربيتي و روان شناسي

افتتاح " کافی نت" کتابخانه عمومی بخش آب پخش

نهاد کتابخانه عمومی بخش آب پخش در راستای نیل به اهداف فرهنگی طی مراسمی با حضور مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان، بخشدار و مسئولین بخش آب پخش و اعضای انجمن این کتابخانه، بخش " کافی نت" کتابخانه را افتتاح کرد.
علی دهقان مسئول کتابخانه عمومی آب پخش هدف از راه اندازی این شبکه را ارائه خدمات اینترنتی برای اعضای کتابخانه و ضرورت دسترسی آسان تر و ارزان تر به این فناوری نوین در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی، عنوان کرد.

"بخش کودک کتابخانه عمومی آب پخش گشایش یافت"
به همت نهاد کتابخانه عمومی بخش آب پخش و با حضور مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان دشتستان، بخشدار و مسئولین بخش آب پخش و نیز اعضای انجمن این کتابخانه ، "بخش کودک" در محل کتابخانه عمومی گشایش و مورد بهره برداری قرار گرفت . علی دهقان مسئول کتابخانه عمومی،"بخش کودک" کتابخانه را شامل فضای مطالعه ، وسایل سرگرمی، کتاب و غیره برای کودکان نامید. بخشدار آب پخش نیز در این مراسم اظهار امیدواری نمود که با همکاری مسئولین و اعضای انجمن کتابخانه ،این مهمترین نهاد و فرهنگی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد آگاهی و خردورزی نسل هایمان در این بخش باشیم.

"مطالعه مسئولین بخش آب پخش در کتابخانه عمومی "

به پیشنهاد نهاد کتابخانه عمومی بخش آب پخش و با همکاری بخشداری وبه منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح ادارات، از این پس مسئولین ادارات بخش، ماهی یکبار ساعاتی از کار خود را در کتابخانه عمومی به مطالعه آزاد اختصاص می دهند. بنا به همین گزارش این کار فرهنگی با حضور بخشدار و مسئولین ادارات مختلف بخش آب پخش در سالن مطالعه کتابخانه عمومی برگزار شد و مسئولین ساعاتی از وقت اداری خود را به کتاخوانی پرداختند.

http://abpakhshi.persiangig.com/zzzgcghchcx.jpg

------------ پیاده روی بسیجیان بخش آب پخش

با تلاش پایگاه مقاومت شهدا، برنامه پیاده روی بسیجیان بخش آب پخش، به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، از محل پایگاه تا حرم شهدای گمنام و با حضور بخشدار و امام جمعه، مسئولین انتظامی و پیشگامان دانش آموزی برگزار گردید.
رستمی بخشدار آب پخش در گردهمایی پایان عملیات، به نکوداشت حماسه ی آزادی شهر خون و قیام پرداخت و فتح عملیات بیت المقدس را به سلحشوران بسیجی تبریک گفت.
بنا به همین گزارش ،یونسی مشاور استاندار در امور ایثارگران با استناد به کلام گهربار رهبر فرزانه ی انقلاب که فرمود:" فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزشهای انقلاب اسلامی است"، گفت:"خون شهدا بود که درخت انقلاب را آبیاری و تنومند کرد .
وی افزود : پیشرفت روز افزون ما، آزادی و رفاه امروز ما در زندگی، همگی مدیون خون شهدا عزیز و گرانقدرمان است".

گفتنی است نماز جماعت مغرب و عشا نیز در جوار حرم مطهر شهدای گمنام ، با شرکت بسیجیان و به امامت حجت الاسلام رضایی امام جمعه بخش آب پخش اقامه شد.

------ جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد رحلت امام در بخش آب پخش

به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمات ویژه این ایام و برنامه ریزی بهتر ، ستادی تحت عنوان «بزرگداشت سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بخش آب پخش تشکیل شد» .
  رستمی بخشدار آب پخش در این جلسه ضمن ادای احترام به روح بلند بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران و ارواح مطهر شهدای والا مقام و نیز تأکید بر تداوم راه امام خمینی (ره) ،از اعضای ستاد خواست تا پیشنهادات و راهکارهای خود را جهت کیفیت بخشی برنامه این ایام الله ارائه دهند .
گفتنی است بناری فرمانده حوزه مقاومت شهید دستغیب آب پخش ریاست ستاد را عهده دار شده ونجفی سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آب پخش مسوولیت دبیری این ستاد را برعهده گرفته است.

-----  ديدار امام جمعه آبپخش از خانواده شهيد در روستاي بنار

حجة الاسلام والمسلمين رضايي ، امام جمعه آبپخش به همراه حجة الاسلام نيک نژاد ، مسئول نمايندگي تبليغات اسلامي شبانکاره،به ديدار خانواده شهيد بنافي در روستاي بنارآزادگان رفتند.

در اين ديدار که به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر صورت گرفته بود، حجة الاسلام رضايي درباره جايگاه شهيد و شهادت در نزد ملت شريف ايران و همچنين نزد خداوند متعال سخن گفت.
در ادامه، نيک نژاد سالروز آزادسازي خرمشهر را گرامي داشت و گفت: اين انقلاب با خون شهيدان دفاع مقدس حيات ابدي يافت و همچنين افزود، جوانان روستاي بنار آزادگان بايد که با متن زندگي شهيد بنافي آشنا شوند و حرکت اين شهيد گرانقدر را الگوي نمونه خود قرار دهند.

همچنین ، مسئول نمايندگي تبليغات اسلامي شبانکاره، از خانه عالم در حال ساخت روستاي دشتي اسماعيل خاني ديدن کرد.
حجة الاسلام نيک نژاد، از خانه عالم در حال ساخت روستاي دشتي اسماعيل خاني ديدن کرد. لازم به ذکر است که روستاي دشتي، در فعاليت هاي مذهبي، بسيار فعالانه عمل مي کند و هميشه ميزبان روحانيون در ايام محرم و صفر و همچنين ماه رمضان بوده است. با اين اوصاف، اين نمايندگي در تلاش است تا با ساخت و تکميل خانه عالم روستا، روحاني را به صورت دائم مسقر کند تا خواسته چند ساله مردم مذهبي اين روستا تحقق يابد.

ماجرای افغانی های آبپخش

در چند سال اخیر با توجه به توسعه سریع شهر آبپخش و افزایش کارهای ساختمان سازی تعداد بسیار زیادی از اتباع افغان که از کشور همسایه به دلیل جنگ و آشوب هایداخلی به صورت غیر مجاز به ایران پناهنده شده اند وارد آبپخش شدند اما این ورود افغان ها همچنان افزایش یافت به نحوی که تعدادی از قسمتهای شهر به محله افغان نشین تبدیل شد اتباع افغانی که عمدتا کارگر هستند و برای کار(درکنار هموطنان آذربایجانی و سیستانی) وارد شهر شده اند بازار کار رااشباع کرده اند به نحوی که هر روز صبح زود شاهد صف طویلی از افغانهای جویای کار در کنار بلوار انقلاب و ابتدای بلوار شهدا هستیم این مسئله سبب شد تا کارگران آبپخشی شکایت خود را از ورود این مهمانان ناخوانده و غیرمجاز به مراجع قضایی اعلام کنند.

کلانتری ۱۵ آبپخش نیزتعدادی از اتباع را بازداشت کرد ، ولی روند اعتراض همشهریان قشر کارگر به دلیل معدود بودن تعداد بازداشت شدگان نسبت به شمار زیاد آنها همچنان ادامه داشت تا اینکه یکی از همشهریان به شبکه بهداشت و درمان دشتستان مراجعه کرد و از شیوع بیماری در افغانها خبر داد .

برای اثبات این موضوع مرکز بهداشتی درمانی آبپخش نیز آزمایشهایی بر روی تعدادی از اتباع خارجی مقیم آبپخش انجام داد و متوجه شد که از تعداد محدودی از افغان های تابع آبپخش که آزمایش بر روی آنها انجام گرفته دو تن دارای بیماری بسیار خطرناک هستند
این موضوع سبب انتقال شماری از افغانها از شهرآبپخش به مزارع حومه شهربرازجان شد! ولی این انتقال نیز تاثیر چشمگیری بر کاهش تعداد آنها(که به صورت غیرمجاز وارد شده اند) در شهر آبپخش نداشته است.

http://1.bp.blogspot.com/_LBI48FHmlCg/Sfvng2mMiRI/AAAAAAAAADI/iher4n9TGTA/s400/kargaran5-3a73e.jpg

امت آبپخش