پاسداشت حماسه جاوید حسینی در بخش آب پخش
هر ساله با فرارسیدن فصل سرخ حسینی ، قلوب شیعیان در عزاداری سالار شهیدان و یاران با وفایش آکنده از اندوه می گردد، امسال نیز همچون سال های پیشین ، مردم آب پخش همزمان با سایر مناطق میهن اسلامی مان ، در شهر و روستاهای تابعه ، به پاسداشت این سنت اصیل و ریشه دار تاریخی و آیین پر شکوه مذهبی در ایام محرم پرداخته اند . عاشقان ابا عبدلله تکیه ها و علم ها بر پا کرده ،بیرق ها بالا برده ،دسته دسته دم گرفته و بر سینه ها کوفته ،زنجیر بر شانه ها نواخته و درو دیوارها را سیاه پوش نموده و نیز پرچم عزا بر بام خانه هایشان برافراشته اند . محبان اهل بیت عصمت ، طی شب های متوالی در مساجد،حسینیه ها و تکایا گرد هم آمده اند و با تعزیه ،روضه ،مداحی و نوحه خوانی در سوگ آموزگار بزرگ شهادت و خاندان گرامی و یاران ایثار گرش ،اشک ماتم ریخته و واقعه ی عظیم کربلا را پاس داشته اند و بار دیگر پس از گذشت قرن ها از این انقلاب خونین ، با امام و پیشوای خود بیعت نموده و پیمان بسته اند که در سایه نظام جمهوری اسلامی ،رهروان حقیقی آن امام همام باشند.
