رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به مشکلات مردم در ثبت زمین‌های مسکونی خود در محدوده شهر آبپخش ، به زودی این مشکلات مرتفع خواهد شد.
علی مقاتلی عصر امروز در دیدار با بخشدار آبپخش اظهار داشت: مشکل زمین‌های آبپخش این است که اکثر آنها دارای سند واگذاری زراعی هستند نه مسکونی و این زمین‌ها قبلا در تملک منابع طبیعی بوده و بعد از تبدیل سه محله درواهی، قلایی و بهرام‌آباد به شهر ، این زمین‌ها به سازمان مسکن و شهرسازی واگذار شده و به نام این سازمان ثبت شده است.

وی در ادامه از پیشنهاد خود به وزیر مسکن در مورد حل مشکل زمین‌های آبپخش خبر داد و افزود: در سفر سوم دولت به استان ، پیشنهاد خود را برای رفع این زمین‌ها به وزیر مسکن ارائه کردیم. در این پیشنها عنوان شد که در صورت امکان تا متراژ پانصد متر مربع از تصرف زمین‌ها با دریافت بهای منطقه‌ای و از پانصد متر مربع تا یکهزار متر مربع به قیمت کارشناسی روز و بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده ناشی از سرمایه‌گذاری بر روی زمین، اخذ وجه و اقدامات واگذاری و انتقال سند انجام پذیرد.
مقاتلی ادامه داد: مهندس نیکزاد هم خواستار تکمیل اطلاعات ملکی تمام زمین‌ها و منازل شهر آبپخش شد و قول داد بعد از ارائه این اطلاعات، برای زمین های آبپخش تصمیم گیری خواهد کرد.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان بوشهر از پیشنهاد خود مبنی بر عقد قرارداد اجاره 99ساله زمین‌ها به کسانی که اقساط اول و دوم مسکن مهر را دریافت کرده اند خبر داد و گفت:با توجه به اینکه این افراد با بانک قرارداد بسته‌اند،در صورتی که پایان کار خود را در موعد مقرر به بانک ارائه نکنند مشمول جریمه خواهند شد.
لذا به منظور رفاه حال مردم پیشنهاد کرده‌ایم زمین‌هایی که آنها تصرف کرده و مشغول ساخت هستند به صورت اجاره 99ساله به آنها واگذار شود تا هم مالکیت دولت محرز شود و هم متقاضیان مسکن مهر بتوانند مابقی اقساط خود را دریافت کنند.
وی همچنین در مورد اجاره بهای زمین‌ها گفت:این زمین‌ها به صورت 99ساله به مردم اجاره داده می‌شود که مبلغ اقساط آن بسیار ناچیز خواهد بود و این مژده را به مردم آبپخش می‌دهم که در صورت موافقت کتبی وزارت مسکن با این پیشنهاد، مشکل وام آنها در آینده‌ای نزدیک حل خواهد شد.
بخشدار آبپخش در رابطه با مسکن مهر در آبپخش اظهار داشت: متاسفانه تنها شهری در استان یا حتی کشور که از وام مسکن مهر به درستی استفاده نکرد، شهر آبپخش بود که دلیل آن هم مشکلات زمین‌های مسکونی در شهر آبپخش بود.
کوروش رستمی افزود: تعدادی از شهروندان اقساط اول و دوم وام خود را هم دریافت کرده‌اند ولی سازمان مسکن و شهرسازی از ادامه پرداخت اقساط دیگر به دلیل وجود مشکل زمین‌ها جلوگیری کرده است.
وی ادامه داد: مردم آبپخش حدود 60 سال است که با این مشکل مواجه هستند وعلیرغم وعده‌های برخی مسئولین، این مشکل اساسی هنوز پا برجاست که امیدواریم با پیگیری‌های ریاست سازمان مسکن و شهرسازی استان به زودی این مشکلات حل شود.
بخشدار آبپخش از آماده شدن اطلاعات ملکی به صورت مشخصات صاحب ملک، متراژ زمین و موقعیت آن در شهر خبر داد و گفت: تا پایان هفته این اطلاعات به صورت یک کتابچه به سازمان مسکن و شهرسازی تحویل داده خواهد شد.